Camera.orthographicSizeプロパティが翻訳されてなかったので私家版です。ところどころ意訳してるのでご自身の責任でどうぞ。
ちなみに8割Google翻訳。最近のGoogle翻訳ホント精度が上がってて助かる。
公式: https://docs.unity3d.com/ja/2019.1/ScriptReference/Camera-orthographicSize.html
原語: https://docs.unity3d.com/2019.1/Documentation/ScriptReference/Camera-orthographicSize.html
Camera's half-size when in orthographic mode.
orthographic(正射投影)モードの際のカメラのサイズの半分の値。
The orthographicSize property defines the viewing volume of an orthographic Camera.
orthographicSizeプロパティは、正射投影カメラの表示範囲を定義します。
In order to edit this size, set the Camera to be orthographic first through script or in the Inspector.
このサイズを編集するには、最初にスクリプトまたはインスペクター内でカメラをorthographicに設定します。
The orthographicSize is half the size of the vertical viewing volume.
orthographicSizeは、垂直表示範囲の距離の半分になります。
The horizontal size of the viewing volume depends on the aspect ratio.
表示範囲の水平距離は、アスペクト比に依存します。
Orthographic size is ignored when the camera is not orthographic (see orthographic).
カメラがorthographicではない場合、orthographicSizeは無視されます(orthographicを参照)。
おまけ
2019.2からTransform.localScaleプロパティの解説が大きく変わっていたので訳しておきます(ただし、もちろんlocalScaleプロパティの意味自体は変化していません)。
https://docs.unity3d.com/2019.2/Documentation/ScriptReference/Transform-localScale.html
The scale of the transform relative to the GameObjects parent.
このGameObjectの親から見た相対的な変換のスケール。
If the localScale is changed on a child GameObject (but not the parent), only the child's scale will change.
(親ではなく)子のGameObject群のlocalScaleが変更された場合、子のスケールのみが変更されます。
However, if the parent's localScale is changed, all the child GameObjects scale will change as well.
しかし、親のlocalScaleが変更された場合、すべての子のGameObject群のスケールも変更されます。